• Vi sprider kunskap, påverkar samhället och stödjer oberoende allergiforskning
  • Du får kunskap – inte bara information – om din sjukdom och hur du ska kunna leva ett friskare liv trots astma, allergi, eksem eller annan överkänslighet
  • Du bidrar till samhällspåverkan för bra vård och omsorg, bra skolor och förskolor, säker skolmat, trygg livsmedelslagstiftning och ett tillgängligt samhälle för personer med allergisk sjukdom
  • Vi samlar in pengar och stödjer oberoende forskning om de allergiska sjukdomarna, vilket på sikt leder till bättre och botande behandlingar. Vi vill inte bara lindra utan bota allergisjukdomarna!
  • Aktiviteter och erfarenhetsutbyte – antingen i din lokala förening (möten, kurser, föreläsningar, läger med mera) eller i någon av våra grupper på nätet
Därför ska du bli medlem
  • 6 nummer per år av tidningen Allergia
  • Möjlighet att bo på vårt allergianpassade vandrarhem STF Södergården-Åre
  • Möjlighet att bo på hälsoanläggningen Valle Marina i Gran Canaria till rabatterat pris
  • Fri tillgång till vår digitala tjänst Matallergikortet.se, där du kan översätta dina matallergier till över 30 språk och få tips inför din utlandsresa
  • Tillgång till personlig rådgivning från våra ombudsmän inom områdena matallergi, pollen, pälsdjur, inomhusmiljö, tillgänglighet i samhället, vård- och socialpolitiska frågor samt utomhusmiljö
  • Juridisk rådgivning till kraftigt rabatterat pris.
  • Möjlighet att söka pengar för barn upp till 18 år från vår Barnallergifond, ett bidrag till rekreation och direkta åtgärder för att främja barns miljöer
  • Möjlighet att teckna en förmånlig sjuk- och olycksfallsförsäkring via Folksam
Allergia - kundtidning

Frågor & svar om våra medlemskap

Här hittar du de vanligaste frågorna som rör medlemskap.

Vad kostar det att bli medlem?

Det kostar 250 kr för en ensam medlem och 50 kr per extra familjemedlem som bor i samma hushåll. Gå med nu – avgiften gäller för resten av 2017 och hela 2018!

Det är mitt barn som har allergi – hur gör jag?

Även om det är ditt barn som har astma/allergi så vill vi att en målsman står som huvudmedlem och är kontaktperson/postmottagare. Barnet kan du med fördel anmäla som familjemedlem i stället. Kom ihåg att alla som ska delta på våra aktiviteter måste vara medlemmar.

När får jag bekräftelse och välkomstbrev?

Du får hem ett välkomstbrev inom fyra veckor efter din anmälan.

Vad är Unga Allergiker?

Unga Allergiker är en ungdomsorganisation för dig mellan 6–29 år. Det kostar inget extra att vara medlem och genom att kryssa i rutan för Unga Allergiker så anmäler du dig eller ditt barn som medlem.

Jag är medlem men vill lägga till fler i samma hushåll - hur gör jag?

Är du redan medlem och vill lägga till fler i samma hushåll som familjemedlemmar så kan du inte använda bli medlem formuläret. Mejla oss namn och personnummer på den eller de som du vill lägga till samt ditt eget namn, adress och gärna medlemsnummer också (finns på avin eller på baksidan av tidningen Allergia).

medlemsregistret@astmaoallergiforbundet.se

Specialerbjudande!

Gå med som medlem nu och betala endast
250 kr för resten av 2017 och hela 2018.