Allergisäkra äventyr med Adrian Clarke

Under hösten bjuds Astma- och Allergiförbundets lokalföreningar och Friluftsfrämjandets lokalavdelningar in till gemensamma workshops i friluftsteknik med tips och trix för att skapa allergisäkra äventyr. Dessa workshops kommer vara på flera olika platser i landet.

Läs mer om träffarna och hur du anmäler dig här.

Aktuellt för Allergisäkra äventyr

Vill du veta mer om vad som är på gång i projektet just nu?

Läs mer här.

Bakgrund till projektet

Vill du veta mer om bakgrunden till projektet FRALLA – friluftsliv för alla. Läs mer här.

Allergivänliga friluftsrecept

Att äta i naturen är en upplevelse och det är viktigt att alla kan äta det som serveras och känna sig trygga med tillagningen. Med allergivänliga friluftsrecept av Eric Tornblad hoppas vi på att fler kan få uppleva glädjen av att ha vår utomhusmiljö som middagsbord. Läs eller ladda ner recepthäftet här.

*Friluftsfrämjandet är en ideell organisation som har till ändamål att främja en aktiv fritid genom friluftsliv och därigenom verka för folkhälsa och livsglädje. Organisationen bildades 1892 och har idag cirka 89.000 medlemmar. De bedriver en omfattande friluftsverksamhet för barn och unga, bland annat Skogsmulle, I Ur och Skur och utbildningar i friluftskunskap.

SPECIALERBJUDANDE!

Gå med som medlem nu och betala
endast 250 kr för resten av 2019 och hela 2020.