Stöd oss Postkodlotteriet

Svenska Postkodlotteriet

Vi är en av de organisationer som Svenska Postkodlotteriet stöder ekonomiskt, genom intäkterna från lottförsäljning. Drygt 30 procent av intäkterna går till välgörenhetsorganisationer, och vår utdelning för 2016 var 7 miljoner kronor – pengar vi är otroligt tacksamma för!

Läs mer hos Svenska Postkodlotteriet

Svalan blir Asthma Allergy Nordic

Välj märkta produkter

Förbundets rekommendation av produkter är en vägledning för dig som konsument som vill ha bra produkter ur allergisynvinkel. Sedan mitten av 1970-talet har Svalan visat vägen, men nu går vi mer och mer över till vår nordiska märkning – Asthma Allergy Nordic. Det är ett samarbete med de norska och danska astma- och allergiförbunden, som kommer innebära ännu fler trygga, rekommenderade produkter.

Läs mer här

Stöd oss Humanfonden

Spara i Humanfonden

Genom att spara pengar i Swedbank Robur Humanfond får du dina pengar att växa, samtidigt som ett värdefullt bidrag går till Astma- och Allergiförbundets viktiga arbete. Två procent av ditt fondinnehav går då till oss årligen.

Läs mer hos Swedbank

Starta din egen insamling

Brinner du extra mycket för allergiforskning? Du kan hjälpa till genom att göra en egen insamling till Astma- och Allergiförbundets Forskningsfond. Kanske startar du din insamling inför en födelsedag, eller när du ska springa ett lopp? Starta en egen insamling själv, gå ihop några vänner, eller varför inte få med hela klassen eller företaget?

Läs mer om hur du skapar en insamling