Bli inspirerad att få fler till er förening

Vill du bättre förstå varför människor väljer att engagera sig, varför vissa hoppar av medan andra stannar kvar. I boken Motivera idéella, får du konkreta tips på hur du kan få fler aktiva i din förening.

Den nya boken ”Motivera ideella” (Aron Schoug, Idealistas förlag) vänder sig till alla som vill förstå varför människor väljer att engagera sig, varför vissa hoppar av, medan andra stannar kvar.

Författaren Aron Schoug har lång erfarenhet av ideellt engagemang, har forskat på ideella drivkrafter och ledarskap. Boken ger konkreta tips och verktyg på hur styrelsen kan få fler aktiva i föreningen, en perfekt bok att anordna en studiecirkel kring.

Beställ ett cirkelpaket med ”Motivera ideella” som utgångspunkt. Mejla Niklas Olin på förbundskansliet niklas.olin@astmaoallergiforbundet.se

Publicerad den: 15 mars 2019

Uppdaterad den: 28 januari 2021