Allergivänliga friluftsrecept

Att äta ute är en upplevelse. Naturen och gemenskapen är ingredi­enser som nästan alltid gör att det smakar gott. Därför är det viktigt att alla kan äta det som serveras och känna sig trygga med tillagningen. Med allergivänliga friluftsrecept av Eric Tornblad hoppas vi på att fler kan få uppleva glädjen av att ha vår utomhusmiljö som middagsbord.

Läs eller ladda ner recepthäftet här.

Aktuellt i FRALLA

Vill du veta mer om vad som är på gång i projektet just nu?

Läs mer här.

Bakgrund till projektet

Vill du veta mer om bakgrunden till projektet FRALLA – friluftsliv för alla. Läs mer här.

FRALLA-checken

Tiden för att ansöka om FRALLA-checken har gått ut. Vi önskar alla som mottagit en check lycka till med sina aktiviteter. Totalt blev det 11 lokalavdelningar/föreningar som fick sina ansökningar beviljade för lättillgängligt friluftsliv.
Läs mer här.

Logotyper

*Friluftsfrämjandet är en ideell organisation som har till ändamål att främja en aktiv fritid genom friluftsliv och därigenom verka för folkhälsa och livsglädje. Organisationen bildades 1892 och har idag cirka 89.000 medlemmar. De bedriver en omfattande friluftsverksamhet för barn och unga, bland annat Skogsmulle, I Ur och Skur och utbildningar i friluftskunskap.

GÖR SKILLNAD DU OCKSÅ!

Gå med som medlem nu och betala
endast 250 kr för hela 2019.