Astma- och Allergiförbundet i media

De senaste veckorna har inneburit extra mycket oro bland våra medlemmar. Detta har Astma- och Allergiförbundet fört fram till myndigheterna, med önskemål om tydligare information till utsatta grupper, vilket uppmärksammats i medierna.

Redan i tisdags den 10 mars intervjuades generalsekreterare Kristina Ljungros i Rapport (se nedan). I inslaget kommenterar också Folkhälsomyndigheten frågan om huruvida personer med astma tillhör riskgrupperna, och läkaren Christer Janson ger generella råd kring hur den som lever med astma kan förhålla sig till coronaviruset.

I TV4 och Expressen togs samma fråga upp några dagar senare.

Vår vårdpolitiskt ansvariga, Anna-Karin Klomp, intervjuades i Göteborgs-Posten.

Publicerad den: 13 mars 2020

Uppdaterad den: 9 januari 2021