Anna-Karin Klomp ny vårdpolitisk ansvarig på Astma- och Allergiförbundet

2020-01-23 ·

Astma- och Allergiförbundet har anställt Anna-Karin Klomp som ansvarig för förbundets vårdpolitiska arbete. Hon har varit regionråd med ansvar för hälso- och sjukvården i Region Uppsala och har över 15 års erfarenhet av vårdpolitiskt arbete.

Nu närmast kommer Anna-Karin Klomp från kommunikationsbyrån Bridgemaker PR.

– Den erfarenhet som Astma- och Allergiförbundets medlemmar står för är en enorm resurs för vården och jag ser fram emot att också få bidra till en bättre astma- och allergivård. Nästan var tredje svensk har allergi, så det är verkligen en viktig fråga att arbeta med, säger Anna-Karin Klomp.

– Jag är mycket glad över rekryteringen av Anna-Karin. I henne får vi en vass opinionsbildare med bred kunskap som apotekare i kombination med lång politisk erfarenhet. Astma- och Allergiförbundet kommer under 2020 att stärka sitt vårdpolitiska arbete i en tid när vårdfrågan är högst upp på den politiska dagordningen. Anna-Karin är rätt person för att leda det arbetet säger Kristina Ljungros, generalsekreterare vid Astma- och Allergiförbundet.

Läs vårt pressmeddelande här.

GÖR SKILLNAD DU OCKSÅ!

Gå med som medlem nu och betala
endast 250 kr för hela 2020.