Krisen inom allergivården är katastrofal

Allergiker drabbas hårt på grund av att allergimottagningar läggs ner och att det finns en rejäl brist på allergologer. Förbundet vill nu se krafttag från Hälso- och sjukvårdsregionrådet Anna Starbrink (L) i Stockholm.

Astma- och Allergiförbundet debatterar i Altinget idag om att allergimottagningar läggs ner och att det finns en rejäl brist på allergologer. Förbundet vill nu se krafttag från Hälso- och sjukvårdsregionrådet Anna Starbrink (L) i Stockholm för att bryta den pågående utvecklingen.

Förbundet med föreningen Astma- och Allergiregion Stockholm Gotland är mycket oroade för utvecklingen av astma- och allergivården i regionen. Våra allergiska medlemmar får inte den hjälp de behöver och vi har förstått att om det nuvarande förslaget för revidering av vårdvalet allergologi blir verklighet, så kommer ytterligare en allergimottagning att stänga, förutom Cityakutens mottagning som stänger i mars.

Länk till debatten hittar du här!

Publicerad den: 20 februari 2019

Uppdaterad den: 9 januari 2021