Ny nordisk produktmärkning

Astma- och Allergiförbundet har, tillsammans med sin motsvarighet i Norge och Danmark utvecklat en ny nordisk produktmärkning. Redan till årsskiftet blir det lättare än någonsin att hitta produkter som är allergivänliga.

För att hjälpa personer med allergisjukdomar i sin vardag lanserar Astma- och Allergiförbundet en ny nordisk produktmärkning tillsammans med Astma- och Allergiförbunden i Danmark och Norge.

Redan till årsskiftet blir det lättare än någonsin att hitta produkter som är allergivänliga. Astma- och Allergiförbundet har, tillsammans med sin motsvarighet i Norge och Danmark utvecklat en ny nordisk produktmärkning.

Det som tidigare varit märkt med Svalanmärket, kommer framöver att ha den nya märkningen. På Astma- och Allergiförbundets sida; Rekommenderade produkter kan du se hela listan med våra utvalda produkter.

Publicerad den: 1 oktober 2018

Uppdaterad den: 9 januari 2021