Platschef till unikt vandrarhem utanför Åre

Är du en engagerad och initiativrik entreprenör med erfarenhet från besöksnäringen eller servicebranschen som vill utveckla en verksamhet med stor potential? Vill du få det unika vandrarhemmet Södergården i Åre att växa och blomstra, jobba för att våra medlemmar ska fortsätta att trivas och att nya målgrupper hittar hit? Då är du kanske Södergårdens nästa platschef!

Om Södergården

Södergården ligger i hjärtat av Jämtlandsfjällen, i Undersåker utanför Åre by. Vandrahemmet ägs och drivs av Astma- och Allergiförbundet, och är den enda anläggningen i Norden som är anpassad för personer med svåra allergier och astma.

Vandrarhemmet har 21 rum. Här finns även sällskapsrum, tv-rum, lekrum, ungdomsrum och bastu. Förutom boendet finns stora möjligheter till att arrangera verksamhet och paketresor för såväl individer som grupper. Södergården är ansluten till Svenska Turistföreningen (STF) och blev 2018 utsedd till Sveriges bästa vandrarhem i tävlingen Årets Kudde.

Södergården har ett naturskönt läge i Undersåker. Busshållplats, tågstation och matbutik ligger i nära anslutning till vandrarhemmet och till Åre by tar det endast tio minuter med bil.

Arbetsuppgifter

Rollen som platschef är bred och omväxlande. Du ska både driva, vidareutveckla och marknadsföra boendet för privatpersoner och grupper. Arbetet är självständigt och erbjuder stora möjligheter till egna initiativ.

Som platschef ansvarar du för den dagliga driften av anläggningen såsom bokningar och omhändertagande av gäster. En viktig arbetsuppgift är att säkerställa en ren och välstädad inomhusmiljö för ett tryggt boende för personer med allergi. I arbetet ingår budgetansvar och administrativa uppgifter i form av verksamhetsplanering, bidragsansökningar och verksamhetsrapportering. Du ska vid behov upphandla tjänster och under högsäsong arbetsleda personal. Övriga arbetsuppgifter som rör drift och underhåll av fastigheten kan förekomma.

I arbetet ingår även att utveckla vandrarhemmets verksamhet med kurser, paketresor och andra aktiviteter, för att både vårda våra besökande medlemmar och för att nå nya målgrupper. Du ska också marknadsföra anläggningens verksamhet och skapa kontakter och kanske samarbeten med närsamhället och med besöksnäringen i Åre.

Formella krav

• Relevant utbildning eller motsvarande inom hotell, vandrarhem, turism eller övriga delar av servicebranschen
  • Flera års erfarenhet från besöksnäringen eller servicebranschen
  • Administrativ erfarenhet samt kunskap i Officepaketet
  • God förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Som person är du serviceinriktad, social, ansvarstagande, prestigelös och har lätt för nätverkande.

Meriterande

• Erfarenhet av att utveckla serviceverksamhet och arbeta med event
  • Erfarenhet från arbete i medlemsorganisation
  • Kunskap inom marknadsföring och sociala medier
  • Erfarenhet av att hitta projektfinansiering hos externa finansiärer
  • Kontakter inom lokalsamhället

Mer om oss

Astma -och Allergiförbundet är en ideell organisation med cirka 17 000 medlemmar. Vi arbetar för att möjliggöra ett friskare och tryggare liv för alla med astma, allergi och annan överkänslighet. Det gör vi genom att driva opinion, stödja forskning och arrangera aktiviteter för våra medlemmar.

Mer om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med flexibla, säsongsbetonade arbetstider.
Du tillhör Astma- och Allergiförbundets kansliorganisation med placering i Undersåker. Du rapporterar till förbundets HR- och ekonomichef, och du samarbetar med kollegor på förbundets kommunikations- och administrationsenheter. Samarbetet sker främst digitalt, men i tjänsten ingår resor och deltagande i gemensamma planeringsdagar. Dina övriga kollegor på Astma -och Allergiförbundets förbundskansli arbetar från Stockholm. I dagsläget är vi cirka 20 anställda

Eftersom Södergården Åre är en allergianpassad anläggning innebär det att såväl personal som boende är rök- och parfymfria.

Sista ansökningsdag är 30 september 2021.

Ansökan skickas till: jobb@astmaoallergiforbundet.se

Frågor om tjänsten kan ställas till:

Eva Björklund, platschef Södergården, 070 – 662 40 53

Astrid Svensson Ekonomi- och HR chef, 08 – 506 28 204

Facklig kontaktperson på Astma -och Allergiförbundet är Elinor Gustavsson, Unionen, 08-506 28 205

Till toppen av sidan