Nytt nummer av Allergia ute nu

För tio år sedan led Axel Stridh, 7, av svår multiallergi och ständiga infektioner. Idag är han i princip helt frisk. Läs om Axels resa i nya numret av Allergia – tillsammans med bland annat ett recept på en elegant tarte tatin till påskens dessertbord!

Det nya numret av vår medlemstidning Allergia har nu landat i brevlådan hemma hos alla medlemmar, lagom till påskledigheten.

I det nya numret får du bland annat läsa om Axel Stridhs och hans föräldrars lycka över att bli kvitt de många allergierna. Du får också lära dig om hur du bäst får en välbehandlad astma – och hur hormoner påverkar vår astma, bland annat under klimakteriet. Till sist: goda och lyxiga recept till påskbuffén. Vad sägs om tarte tatin med rosmarin och apelsin eller en sparrissoppa med supersnabba pizzapinnar?

Senaste numret av Allergia innehåller också det här:

• Målet är att få kontroll på astman – vilken är rätt behandling för dig?
  • Astman blev värre med klimakteriet – torra slemhinnor i luftvägarna ställer till besvär
  • Flickor mår sämre – men får mindre hjälp
  • Möt en forskare ­­– Lars Olaf Cardell vill bota pollenallergiker
  • I Facebookgrupper delas tips och råd – ta emot värdefull hjälp, men var källkritisk
  • Pollenanalys med artificiell intelligens – kan bli verklighet inom en snar framtid

Som medlem i Astma- och Allergiförbundet skickas tidningen hem till dig med reportage, fakta, tips och recept fem gånger om året. Den går också att läsa digitalt på Allergia.se.

Publicerad den: 14 april 2022

Uppdaterad den: 14 april 2022