Astma- och Allergiförbundets presstjänst hjälper dig som är journalist med fakta om vår verksamhet, samhällspolitik samt våra sjukdomar. Vi kan även hjälpa dig att hitta rätt person att prata med eller intervjua.

Pressnummer

0736 – 194 238, bemannat vardagar kl 08.00 – 16.30.

Pressbilder

Pressbilderna är fria att publicera i sammanhang där Astma- och Allergiförbundets och/eller personens arbete beskrivs. Publicering i reklam- och marknadsföringssyfte är inte tillåten. Bilderna är upplagda som en service till press och övrig media. Fotograf ska alltid anges vid användning.

Mikaela Odemyr

Ordförande Astma- och Allergiförbundet
Fotograf: Elin Sävelind

Karin Neuhaus

Generalsekreterare Astma- och Allergiförbundet
Fotograf Jens Sølvberg

Robert Hejdenberg

Ordförande för Astma- och Allergiförbundets Forskningsfond
Fotograf Stina Olsson

Logotyper

För större versioner eller för specifika format av logotyperna till specifika ändamål vänligen kontakta kommunikation@astmaoallergiforbundet.se.

Astma- och Allergiförbundet

Astma- och Allergiförbundets Forskningsfond

Asthma Allergy Nordic

Grafisk profil

Du kan ta del av vår grafiska profil via länken nedan. Dokumentet är en guide för hur du kan och får bruka vår logotyp, våra typsnitt och färger. Vid frågor vänligen kontakta kommunikation@astmaoallergiforbundet.se.

Pressmeddelanden

Till toppen av sidan