Otåliga barn konferensen

Välkommen till vår konferens Otåliga Barn – Sveriges största konferens om barns utmaningar med allergi, astma och eksem! Den 19 november leder vår moderator Kattis Ahlström oss genom en spännande eftermiddag med forskare, beslutsfattare och, såklart, barn.

Du kommer träffa sjukvårdsminister Acko Ankarberg Johansson och vår ordförande Mikaela Odemyr, VM-guldmedaljören Magdalena Forsberg, forskaren Erik Melén och många fler.

Med den här konferensen vill vi öka kunskapen om hur astma och allergier påverkar ett barns liv och vad vi behöver göra framåt för att ge varje barn så bra förutsättningar som möjligt. För barn med allergi och astma är inte ömtåliga – de är otåliga! De vill inte vänta på nya riktlinjer eller politiska beslut för att få hjälp med sin astma, orka spela fotboll med kompisarna eller våga äta skolmaten. De vill ha vår hjälp nu!

Välkommen till en intressant dag för barns bästa!

Datum och tid: tisdagen den 19 november kl 13.00 – 17.00
Plats: Hybrid (på plats i Filadelfia Convention Center i centrala Stockholm eller via länk)
Kostnad: Deltagaravgift är 495 kr inkl moms*.

* Medlemmar i Astma- och Allergiförbundet samt anställda/förtroendevalda i offentlig/ideell verksamhet går gratis.

Till toppen av sidan