Pontus brinner för kreativitet och problemlösning

Pontus Olsson heter Astma- och Allergiförbundets nya webbredaktör. Han började strax före jul och ersätter Sanna Marklund som slutade i juni.

Pontus har bakgrund som webbdesigner och har kompetens inom både webbteknik och grafisk formgivning.

– Jag brinner för kreativt arbete och problemlösning. Det finns glädje i såväl det stora som det lilla; att skapa en sajt från grunden, att få till riktigt bra formgivning till en annons eller att lösa ett litet kodfel som får allt att fungera är alla saker som är tillfredställande.

När det gäller förbundets webb ser han stora möjligheter.

– Jag ser stor potential med förbundets webbplats, här finns fler möjligheter att ta tillvara och förbättra, säger han.

Bland annat vill han jobba med strukturen, utöka möjligheterna att locka nya besökare till sidan och underlätta för den som vill bli medlem i Astma- och Allergiförbundet.

– Vi är ett förbund som bygger på våra medlemmar, så det måste vara så enkelt som möjligt för de som är medlemmar idag att hitta rätt och få stöd i sitt engagemang samtidigt som vi sänker trösklarna för nya att engagera sig och bli medlemmar.

Pontus kommer, förutom att ansvara för förbundets webb, också ansvara för supporten när det gäller föreningarnas webbplatser.

– Jag kommer framgent vara den man ska höra av sig till om man har frågor om webben. Så tveka inte att slänga i väg ett mejl om ni ser något fel med förbundets webb eller behöver hjälp med er föreningssida.

Pontus nås på mejl och telefon:

Publicerad den: 19 januari 2023

Uppdaterad den: 19 januari 2023