Skoltips, proffsfotboll och astma i nya numret av Allergia

Skickade du i väg ditt barn till allra första terminen i år? I nya numret av vår medlemstidning Allergia får du en stor skolspecial med experternas bästa knep och tips! Du får också en unik inblick i ett skolkök och höra hur planeringen går till när inget får gå fel.

I veckan landar 39 sidor fullmatade med tips, frågor och svar, personliga berättelser och ny forskning i brevlådan hemma hos dig som är medlem hos oss. Här får du möta 8-åriga Arvid, som har med sig en egen akut-rygga till skolan. Och 3-åriga Melissa med föräldrar, som berättar hur det är att ha allergier i förskolan.

Nya numret innehåller även det här:

• 17-åriga gymnastiktränaren Isabelle tipsar om astma vid träning
  • Fråga experten: Varför kliar det när jag äter kräftor?
  • Fotbollsproffset Simon spelar med astma
  • Ida On är barnens önskefé
  • Korsord

Vill du också få Allergia hem i brevlådan? Som medlem i Astma- och Allergiförbundet får du fem nummer fullproppade med nyheter, reportage, tips, fakta och kartläggningar om astma, allergi, eksem och överkänslighet – direkt hem till dig. Dessutom ökar du våra möjligheter att påverka och skapa ett bättre samhälle för alla med allergisjukdomar.

Publicerad den: 17 september 2024

Uppdaterad den: 16 oktober 2024