Gren på ett blommande träd med vita blommor

Vi sprider kunskap, påverkar samhället och stödjer forskning

Astma- och Allergiförbundet arbetar för ett friskare liv. Det gör vi genom att stödja allergiforskning, sprida information och genom att vi träffas och har roligt i våra lokalföreningar. Hos oss får du både kunskap och gemenskap. Ju fler vi är, desto mer kan vi göra tillsammans för ett friskare och tryggare liv för alla med astma, allergi, eksem eller annan överkänslighet.

Som medlem stöder du vårt viktiga arbete och får dessutom tillgång till:

• Medlemstidningen Allergia – sex nummer/år med reportage, recept, praktiska tips och senaste nytt inom allergiområdet.
  • Matallergikortet.seÖversätt dina matallergier till över trettio olika språk och ta del av en mängd restips.
  • Södergården – Vårt eget prisbelönta vandrarhem nära Åre i Jämtland och norra Europas enda allergianpassade anläggning. Med fantastisk natur, ren luft utomhus och allergianpassad miljö inomhus är den ett uppskattat semestermål för våra medlemmar.
  • Rådgivning och erfarenhetsutbyte – Hos oss kan du få personlig rådgivning och möjlighet till utbyte med andra medlemmar med liknande diagnoser och problem.

Passa på! just nu blir du medlem året ut för endast 50 kr!

Fyll i formuläret nedan för att bli medlem. Ett medlemskap kostar 150 kr. Vill du även lägga till familjemedlemmar kostar det 40 kr per familjemedlem. Om formuläret inte fungerar kan du istället mejla dina personuppgifter till medlemsregistret@astmaoallergiforbundet.se så skriver vi in dig manuellt som medlem. Du får hem ett välkomstbrev inom fyra veckor efter din anmälan.