Atopikerna – en ny förening för dig med atopiskt eksem

Nu startar en efterlängtad förening inom Astma- och Allergiförbundet. Bakom bildandet står tre personer som har lång erfarenhet av atopiskt eksem. En av initiativtagarna är sjuksköterskan och atopikern Sophie Vrang.

Föreningens syfte är att skapa ett forum för personer med atopiskt eksem som söker kunskap och förståelse kring sjukdomen utifrån ett helhetsperspektiv, och är till skillnad från många av förbundets andra föreningarna inte knuten till någon geografisk plats.

I Astma- och Allergiförbundets medlemstidning Allergia kan du läsa en intervjun med Sophie Vrang om den nybildade föreningen.

För att bli medlem i den nya föreningen kan du ansöka här, och sedan kontakta medlemsregistret@astmaoallergiforbundet.se  och ange dina kontakt- och personuppgifter samt en önskan om att tillhöra föreningen Atopikerna.

Du som är intresserad av den nya föreningen hittar mer information på www.atopikerna.se.

Publicerad den: 28 september 2018

Uppdaterad den: 9 januari 2021