Besöksrekord på Södergården i sommar

Årets bästa svenska vandrarhem 2018, enligt STF:s omröstning, Södergården i Åre har slagit rekord i antal besökare under juni och juli i år.

Astma- och Allergiförbundets medlemsgård Södergården tog hem guldplatsen när Svenska Turistföreningen (STF) korade årets bästa vandrarhem/hotell i kategorin Gästernas val 2018. Denna sommar har  antalet besökande ökat med 108 %.

– Det är roligt att fler och fler upptäcker vilken fin gård detta är, välordnat och genomtänkt i minsta detalj – ett boende för ALLA! Jag tror att det personliga mötet som man får när man kommer är en framgångsfaktor, säger Eva Björklund, platschef Södergården.

På Södergården erbjuder Astma- och Allergiförbundet en helt unik möjlighet till trygg semester och rekreation utan att prislappen är högre än annars. Dels är det viktigt i Astma- och Allergiförbundets arbete med att göra samhället mer tillgängligt för de med allergisjukdom, men det är också ett tydligt kvitto på att det finns en efterfrågan på denna typ av anpassat boende för personer med allergisjukdom.

Publicerad den: 20 september 2019

Uppdaterad den: 9 januari 2021