Dags att ansöka om forskningsanslag

Stiftelsen Astma- och Allergiförbundet delar årligen ut anslag till vetenskaplig forskning om astma, allergi och annan överkänslighet. Ansökningsperioden för årets anslag öppnar den 20 augusti och pågår till den 23 september.

Ansökningarna granskas av en vetenskaplig forskningsnämnd samt fondens styrelse. Ansökningar från alla vetenskapsområden är välkomna förutsatt att projektet syftar till att höja livskvaliteten för människor med allergiska sjukdomar. Fonden vill uppmärksamma alla sökanden att enligt fondens forskningspolicy stödjer fonden kliniskt patientnära forskning och delar ut relativt små anslag till flera sökanden.

Ansökningsperioden för anslag från Forskningsfonden öppnar den 20 augusti och pågår till den 23 september.

Publicerad den: 7 augusti 2018

Uppdaterad den: 9 januari 2021