Bli medlem i Unga Allergiker utan extra kostnad

Unga Allergiker är Astma- och Allergiförbundets fristående ungdomsförbund. Organisationen bygger på medlemmarnas engagemang och har mottot: ”För unga, av unga”. Våra medlemmar är mellan 6 och 29 år och att vara medlem är helt gratis. Tillsammans anordnar vi aktiviteter som läger, medlemsträffar och utbildningar som för det mesta är helt gratis. Vi bedriver dessutom påverkansarbete och sprider kunskap, för att skapa ett samhälle tillgängligt för alla.

Bli ny medlem i dag och få en barnbok på köpet

Ju fler vi är, desto mer kan vi göra tillsammans för ett friskare och tryggare liv för alla med astma, allergi, eksem eller annan överkänslighet.

Som medlem bidrar du till forskning, påverkan och information om astma och allergisjukdomar så att hela samhället fungerar väl för alla människor. Bli medlem idag och få en barnbok på köpet när du registrerar nytt medlemskap för 2021!

Läs mer här om våra medlemsförmåner.

Medlemspris: 250 kronor/år. Du kan även lägga till familjemedlemmar direkt i formuläret för 50 kr per person. Du blir medlem genom att fylla i formuläret nedan. För att beställa en bok, skicka ett mail till medlemsregistret@astmaoallergiforbundet.se med information om vilken bok du har valt.

De här böckerna kan du välja mellan:

• Bok 1: Guldfisken av Susanna Alakoski

Det är sommarlov. Tiia och Peggi ska skrota omkring i Ystad och göra sånt som faller dem in. Vara med Harri och Jacob. Ta en tur till farmor och farfar i Finland. Och så har Tiia fått ett sommarjobb. Hon ska passa antikhandlare Mörners guldfisk och vattna hennes kaktusar.

Men en morgon ligger guldfisken och guppar på ytan i skålen, och kaktusarna är alldeles mjuka och bladen bruna längst ut. Hur ska Tiia ta sig ur det här? (Passar barn mellan ca 7-11 år) Läs mer hos förlaget.

• Bok 2: Det är blä för mig! av Rebecca Byron Lohk

Matteo har alltid en blå ryggsäck på sig vart han än går. Ryggsäcken är livsviktig för honom, för i den finns det han kan behöva använda om han får en allergisk reaktion. Matteo är nämligen jätteallergisk mot nötter och hästar.

Det är blä för mig! är en bok för alla som har eller känner någon med astma eller allergier, och för den som undrar vad som händer i kroppen när någon får en allergisk reaktion och hur man då är en bra kompis. I boken får vi följa Matteo en helt vanlig dag, en dag som plötsligt kan bli en helt ovanlig dag. Läsaren får också ta del av en hel del vardagsknep som är bra för allergiker, som till exempel att göra en bordscheck inför varje måltid.(Passar barn mellan ca 6-9 år). Läs mer hos förlaget.

Välkommen till en av Sveriges största rörelser för ett friskare liv!

• Fyll i ditt personnummer och tryck på knappen så hämtar vi dina adressuppgifter från folkbokföringen, för snabbare hantering.

Jag godkänner att dessa personuppgifter sparas enligt Astma- och Allergiförbundets integritetspolicy
    Ja tack, jag blir gärna medlem i Unga Allergiker också utan extra kostnad