Astma- och Allergiförbundet värvar från Sveriges Radio

Astma- och Allergiförbundet har anställt Helena Färnsten som kommunikations- och marknadschef. Helena kommer senast från tjänsten som chef för avdelningen för företagskommunikation på Sveriges Radio.

Astma- och Allergiförbundet har anställt Helena Färnsten som kommunikations- och marknadschef. Helena har över 20 års erfarenhet av strategisk kommunikation på ledande befattningar.

– Jag är mycket glad över rekryteringen av Helena. I henne får vi en vass opinionsbildare med bred erfarenhet från olika samhällsfrågor. Astma- och Allergiförbundet kommer under 2020 påbörja ett arbete med en positionsförflyttning där vi ska öka vår synlighet genom att lyfta frågor om vård, folkhälsa och hållbarhet. Helena är rätt person för att leda det arbetet säger Kristina Ljungros, generalsekreterare Astma- och Allergiförbundet.

Läs vårt pressmeddelande här.

Publicerad den: 27 november 2019

Uppdaterad den: 9 januari 2021