Nytt nummer av Allergia ute

Hur funkar det att flytta hemifrån när du lever med astma och svår allergi? Och hur är det att vara förälder när ens barn ska flytta? Det berättar Kim Winqvist, 20, och hennes föräldrar om i nya numret av Allergia, som i veckan dimper ner hos alla medlemmar.

Att träffa en kompis som har gosat med en hund kan göra att Kim Winqvist hamnar på sjukhus. När det var dags för flytt var hennes föräldrarna självklart oroliga. Nu berättar de om oron – men också om att våga släppa taget och hitta tillit i det nya.

Du får också träffa yoga- och meditationsläraren Magnus Fridh, som visar hur du kan använda yoga för att få en bättre andning.

Dessutom bjuder vi på tips på svinnsmarta luncher, som både är snälla mot klimatet och plånboken!

Nya numret innehåller även det här:

• När kliet går i arv – Maria Jenner och sonen Malte om atopiskt eksem nu och då
  • Atopiskt eksem – så får du den behandling du är värd
  • Höstens pollenimport – nu kommer en ny våg av pollenallergi
  • Fästingbett kan ge allergi – Marie Nilsson fick köttallergi av de små krypen
  • Happy halloween – fixa ett allergivänligt firande
  • Nytt på forskningsfronten
  • Svensk doldis med internationellt inflytande – möt förbundets ordförande Mikaela Odemyr

Som medlem i Astma- och Allergiförbundet skickas tidningen hem till dig med reportage, fakta, tips och recept fem gånger om året. Den går också att läsa digitalt på Allergia.se.

Publicerad den: 20 september 2023

Uppdaterad den: 20 september 2023