Nytt nummer av Allergia ute nu

Han har gjort succé med sin egen matlagningskanal på Youtube – men vet också hur det är att leva med svår matallergi. I senaste numret av Allergia kan du läsa om matprofilen Filip Poon och testa några av hans recept utan jordnötter och nötter. Dessutom: test av bästa växtmjölken till kaffet!

Det nya numret av vår medlemstidning Allergia, som i dagarna dimper ner hos våra medlemmar, handlar bland annat om hur det är att leva med många svåra matallergier i familjen. Föräldraparet Anna och Mattias Camner berättar hur de klarat vardagen med stress, oro och ständiga reaktioner och forskaren Nina V Gunnarsson om ny forskning på området.

Du får även läsa om den senaste kunskapen kring jordnöts- och nötallergi. Hur ska man till exempel introducera nötter till barn om man själv har en nötallergi?

Nya Allergia innehåller också det här:

• Bästa baristadrycken i kaffet – Allergia testar växtmjölk
  • Valenkät 2022 – Partierna om nationellt allergiprogram
  • Frisören Ida bytte inriktning – slutade använda traditionella produkter
  • De hjälper dig över hindren – Funktionsrättsbyrån har öppet
  • Möt en forskare – Emma Goksör forskar om kostråd till föräldrar

Som medlem i Astma- och Allergiförbundet skickas tidningen hem till dig med reportage, fakta, tips och recept fem gånger om året. Den går också att läsa digitalt på Allergia.se.

Publicerad den: 10 juni 2022

Uppdaterad den: 10 juni 2022