Nytt nummer av Allergia ute nu

För ett år sedan bar fyraåriga Alba med sig sin adrenalinspruta överallt. I dag kan hon äta 25 jordnötter, tack vare framsteg som forskningen gjort. Läs om henne i senaste numret av Allergia. Dessutom bjuder populära matbloggaren MatSara på några riktigt användbara recept!

Nya numret av vår medlemstidning Allergia landar i dagarna på hallmattan hemma hos våra medlemmar. Det handlar bland annat om forskningens betydelse för att vården i dag kan ställa diagnos och behandla allergisjukdomar på ett bättre sätt än tidigare. Men också om vad som behövs för att viktiga upptäckter ska kunna leda just dit.

Du får även läsa om vad dina kläder innehåller – och om en ny metod som kan spåra allergiframkallande ämnen i textilier. Och så får du följa med på saltspa, en behandling som påstås lindra luftvägsbesvär.

Nya Allergia innehåller också det här:

• Så hanterar du biverkningar av din astmamedicin
  • Allergivänlig godistillverkning på Långbergets gård
  • Vilken nytta har den digitala vården?
  • Bästa vardagsräddarna ur MatSaras nya kokbok

Som medlem i Astma- och Allergiförbundet skickas tidningen hem till dig med reportage, fakta, tips och recept fem gånger om året. Den går också att läsa digitalt på Allergia.se.

Publicerad den: 9 februari 2023

Uppdaterad den: 9 februari 2023