Peter Herte ny marknadschef på Astma- och Allergiförbundet

Peter Herte är ny marknadschef på Astma- och Allergiförbundet. Han kommer närmast från rollen som marknads- och kommunikationschef på Prima Vård och tillträdde sin tjänst den 9 januari 2023.

– Peter har en bred kompetens som hittills saknats på Astma och Allergiförbundet, så vi ser mycket fram emot vårt framtida samarbete, säger generalsekreterare Karin Neuhaus.

Astma- och Allergiförbundet kommer att satsa mer på både insamling och företagssamarbete framöver för att engagera fler i arbetet att förebygga astma och allergier.

– Vi behöver jobba mer för att säkra våra intäkter. Därför behöver vi också en marknadschef, och Peter är helt rätt rekrytering säger Karin Neuhaus.

Peter Herte har lång och gedigen erfarenhet från rollen som marknadschef, främst från läkemedelsbranchen och privata vårdgivare.

– Jag ser mycket fram emot detta uppdrag. Astma och Allergiförbundet befinner sig i en spännande utvecklingsfas och det finns stor potential i den nya marknadssatsningen, säger Peter Herte.

Astma och allergi hör till vår tids största folksjukdomar. Det drabbar var tredje svensk och antalet ökar. Idag vet vi hur vi kan mildra och minska allergier, men kunskapen tas inte tillvara.

Publicerad den: 17 januari 2023

Uppdaterad den: 24 april 2024