Unik receptbank för dig som vet vad du inte vill äta

Astma- och Allergiförbundets medlemstidning Allergia presenterar en unik receptbank där du enkelt kan utesluta och inkludera ingredienser för att få recept anpassade utifrån dig och din familjs matallergier.

Har du svårt att hitta recept som passar familjens matallergier? Eller ska du bjuda en matallergiker på middag? Astma- och Allergiförbundets medlemstidning Allergia presenterar en unik receptbank.

Recepten på allergia.se är redan från början anpassade efter de vanligaste allergierna. Nu presenteras dessutom en unik sökfunktion där du kan välja bort vilken ingrediens du vill. Är du allergisk mot selleri, vitlök eller soja? Skriv in det i rutan för vad du vill undvika så får du endast upp recept utan dessa råvaror.

– Vi tror att det här en efterlängtad funktion som kommer att underlätta mycket för personer med matallergi. Här kan man få fram recept helt utifrån sina egna önskemål, säger Maritha Sedvallson, ordförande i Astma- och Allergiförbundet.

Du hittar receptbanken här.

Läs hela pressmeddelandet här.

Publicerad den: 9 juli 2018

Uppdaterad den: 9 januari 2021