Sandra Beijer den personliga doften

Sandra Beijer

En väldigt varm och jordnära doft. Hennes toppnot tar oss längs en stig intill den skogsomringade insjön, med en lätt dimma över ytan. I basnoten finns sensuella inslag i form av sötma och kanel. Det är i hjärtnoten som Sandras personlighet bryter igenom med sin härliga värme. Det hela omfamnas av den delikata doften av mormors nygräddade bullar.

Elsa Billgren den personliga doften

Elsa Billgren

En fyllig och mjuk doft av snällhet kännetecknar Elsa Billgren. Mottaglig. Empatisk. Den ljuva känslan av rinnande, nyslungad honung möter dig i toppnoten och blandas perfekt med hjärtnoten som har inslag av grillade marshmallows. Basnoten avger en underliggande ton av färskt avbrutna kvistar på årets första vårdag.

Parfymfria veckan

Daniel Paris

En lugn och harmonisk doft. Likt en härlig morgonkvist vid havet påminner toppnoten om en ren och frisk havsbris. Hjärtnoten är varm och har inslag av kryddig kardemumma. Det är i basnoten som Daniels mysiga sida kommer fram och kan liknas vid en ombonad timmerstuga djupt in i Norrlands inland, efter en ångande stund i bastun.

Information om doftöverkänslighet

På vår informationssida om allergier kan du läsa mer om doftöverkänslighet.

Informationssida om doftöverkänslighet

Faktafolder om doftöverkänslighet

Lär dig mer om doft- och kemikalieöverkänslighet i förbundets temafolder om ämnet.

Ladda ner foldern om doftöverkänslighet här

Sensorisk hyperreaktivitet

Kunskapssammanställning av doftöverkänslighet, också kallat sensorisk hyperraktivitet (SHR).
Ladda ner materialet om SHR här

Specialerbjudande!

Gå med som medlem nu och betala endast
250 kr för resten av 2017 och hela 2018.