Astma- och Allergiförbundet hjälpte pollenallergiker på stan

Värmen är äntligen här och pollensäsongen likaså. Vi på Astma- och Allergiförbundet var ute på stan för att påminna alla pollenallergiker om att preppa ordentligt med näsdukar och mediciner.

Just nu är halterna av björkpollen höga i södra och mellersta Sverige, medan norra Sverige drunknar i bland annat alpollen. Därför passade vi på att ge oss ut och prata pollen med alla stockholmare som ville – och upplysa om hur viktigt det är att preppa för sin allergi i tid.

Hur pollenpreppade är då stockholmarna? Jo, en hel del hade faktiskt börjat behandla sin pollenallergi redan nu. Andra uppgav att de led av nysningar och rinnande ögon, men att de ännu inte gjort något åt det. Tur då att vi på Astma- och Allergiförbundet hade med oss näsdukar och tips för att kunna hjälpa alla rödögda stackare!

Publicerad den: 6 maj 2024

Uppdaterad den: 17 maj 2024