Astma- och Allergiförbundet toppar förtroendemätning

Trots större konkurrens i årets mätning får Astma- och Allergiförbundet ytterligare förtroendepoäng av allmänheten. Astma- och Allergiförbundet får 60 förtroendepoäng och vinnaren, Radiohjälpen, 68 poäng i undersökningen.

Det är fantastiskt glädjande att Astma- och Allergiförbundet fortsätter att ligga i topp bland Sveriges intresseorganisationer, säger Karin Neuhaus, generalsekreterare Astma- och Allergiförbundet.

Kantar Publics undersökning visar att arbetet med att förebygga och mildra allergisjukdomar är oerhört angeläget för många. Särskilt för tre miljoner svenskar som just nu genomlider en av de värsta pollensäsongerna på länge, säger Karin Neuhaus.

Kantar Public har frågat 9500 personer om deras åsikter gällande 43 intresseorganisationer. Frågorna rör allmänt rykte, personligt intryck, tillit, framgång och kvalitet.

Publicerad den: 25 maj 2023

Uppdaterad den: 25 maj 2023