Ta del av forskarnas råd kring matallergier

2019-05-02 ·

Nu har vi gjort det enklare att kunna ta del av ny kunskap och fakta direkt från forskare inom matallergi.
​På nutritionsfakta.se hittar du artiklar skrivna av forskare som belyser matallergier ur ett brett perspektiv. Bland annat livskvalitet, näringsstatus och kostnader som är förenade med matallergier, liksom mer medicinska synvinklar, som diagnostik och korsreaktioner. Artiklarna är framtagna inom projektet Bra mat för alla i samarbete med Swedish Nutrition Foundation.

Bra mat för alla drivs av Astma- och Allergiförbundet i samarbete med Centrum för Allergiforskning och Livsmedelsföretagen. Syftet med projektet är att starta ett nationellt kunskapscentrum för matöverkänslighet (matallergi och matöverkänslighet) där alla samhällets sektorer är med. Som en första stor kunskapssatsning har ett tiotal artiklar tagits fram i samarbete med forskare på området och publicerats i papperstidningen Nordisk Nutrition i oktober 2018. Samtidigt hölls då en konferens tillsammans med Swedish Nutrition Foundation.

Du hittar artiklarna på www.nutritionsfakta.se

Här är länk till pressmeddelandet!

GÖR SKILLNAD DU OCKSÅ!

Gå med som medlem nu och betala
endast 250 kr för hela 2020.