Mill Silent Pro Compact

Silent Pro Compact Air Purifier tar effektivt bort 99,97 % av alla partiklar och skadliga gaser, inklusive pollen, mögel, cigarettrök, lukter, bakterier och virus. Som namnet antyder har Mill Silent Pro Air Purifier en tyst drift så att du kan njuta av fördelarna med ren luft utan störande ljud. Rekommenderas av Asthma Allergy Nordic för rum upp till 14 kvm (beräknat på normal takhöjd, 2.40 m).

Asthma Allergy Nordics märkning

Asthma Allergy Nordic

Asthma Allergy Nordics granskningsråd ställer höga krav på luftrenare, något som resulterar i många kriterier som måste uppfyllas. Bland annat ska luftflödet och avskiljningsgraden uppnå tillräckliga nivåer för att bidra till en hög reningseffekt av luften. Det måste också finnas effektiva driftlägen där ljudvolymen inte överstiger 30 decibel, så att man kan använda luftrenaren också när man sover. För Mill Silent Pro Compact innebär det att rekommendationen avser fläktläge 2 för rum med en volym på 33 m³ (motsvarar 13,8 m² om takhöjden är 2,40 m). Självklart kan den rena även större rum, men då hamnar volymen över 30 decibel.

Till toppen av sidan