Dekso AÏR 5

Tillverkare

Flügger

Beskrivning

Flügger Dekso Aïr fri från allergiframkallande ämnen. Det är den första färgen med den nordiska astma- och allergimärkningen, Asthma Allergy Nordic. Till skillnad mot den tidigare Svalanmärkningen, där rekommendationen gäller efter 14 dagars avklingningsperiod, gäller rekommendationen redan från start. Det innebär att även du som har känsliga luftvägar och/eller allergi själv kan måla med produkter som har Asthma Allergy Nordics märkning. Flügger Dekso AÏR är alltså för dig som vill ta extra väl hand om dig själv när du målar.

• Innehåller inga allergiframkallande ämnen
• Certifierad med den nya nordiska astma- och allergimärkningen
• Samma höga kvalitet och funktionalitet som alla våra andra produkter

Dekso Aïr är också certifierad med Svanen, EU Ecolabel och M1. Dessa miljö- och kvalitetsmärkningar bekräftar att färgen är av hög kvalitet, tar hänsyn till miljön och har låg avgasning.

Dekso AÏR tillverkas i Flüggers egen fabrik och fås i kulörerna vitt och off-white. Det går inte att bryta färgen, då gäller inte märkningen.

Här kan du söka bland alla produkter som Astma- och Allergiförbundet har granskat och rekommenderar.

Bygg och renovering

Målarfärg