Astma- och Allergiförbundets kongress öppnas

Nu öppnar vi dörrarna till Astma- och Allergiförbundets kongress 2022. Här ska inriktningen för de närmaste tre åren bestämmas – och förbundets nya styrelse utses.

Vår förbundsordförande Maritha Sedvallson hälsade alla välkomna och öppnade formellt kongressen. Även Ingrid Kallström Bengtsson, vice ordförande för Astma- och Allergiförbundets Forskningsfond, hälsade oss välkomna och pratade om vikten av mer allergiforskning.

Dessutom passade socialminister Lena Hallengren (S) på att skicka en videohälsning till oss alla med en uppmaning om att fortsätta vårt enträgna arbete för ett bättre liv för människor med astma och allergisjukdomar, till exempel förbundets arbete för ett rökfritt samhälle.

Bland de 68 kongressombuden, styrelseledamöter, förbundsanställda och andra gäster är stämningen på topp. Vi hoppas på en spännande kongress med många intressanta diskussioner!

Publicerad den: 13 maj 2022

Uppdaterad den: 13 maj 2022