Åk på läger och utflykt med din förening

Våra lokalföreningar arrangerar olika läger och aktiviteter under året, anpassade för dig som har astma, allergi eller eksem. Hur utbudet ser ut beror på vilken lokalförening du tillhör. Du kan se ett handplock av aktiviteter nedan men kontakta din förening för att få veta vad som är på gång hos dem just nu.

Skidläger i Åre.

Åk på läger med din förening

Seglarläger i Stockholm

Lägerföreningen anordnar varje år ett seglarläger för både yngre och äldre barn i hela Stockholms län.

Skidläger i Åre

Luleåföreningen och Regionföreningen Mellannorrland anordnar årligen skidläger på vårt astma- och allergianpassade vandrarhem i Undersåker nära Åre.

Sommarläger i Värmland

Regionföreningen Mellansverige anordnar varje år ett sommarläger i vackra Värmland, då det tidigare år paddlats kanot, badats, pysslats och lekts!

Familjehelg i Branäs

Regionföreningen Mellansverige anordnar varje vinter en familjehelg i Branäs, med skid- och pulkaåkning i alla dess former.

Paddelboardskola för barn och unga.

Åk på utflykt med din förening

Skara Sommarland

Regionföreningen i Västra Götalands Län anordnar 2024 en resa till vatten- och äventyrslandet Skara Sommarland.

Lekland, Gokart och Jumpyard

Astma- och Allergiföreningen i Skövde, Hjo, Tibro och Karlsborg anordnar bland annat besök till Stellas lekland, Gokart på Motorstadion och trampolinparken JumpYard.

Museibesök

Vissa föreningar anordnar museibesök, till exempel till Paradoxmuseum och Junibacken Stockholm eller Innovatum Science Center i Trollhättan.

Det här är bara ett axplock av allt som anordnas för barn landet över, kika in på din förening för att höra vad som anordnas i ditt närområde. Föreningarna anordnar även aktiviteter för vuxna, som webbinarier och utflykter.

Sommarläger med Unga Allergiker

Åk på läger med Unga Allergiker

Vi vill också tipsa om Unga Allergiker som ursprungligen var en del av Astma- och Allergiförbundet men som sedan 1994 varit en självständig organisation.

Alla mellan 6–29 år kan bli medlemmar och det är helt kostnadsfritt. Unga Allergiker har medlemmar och lokalföreningar i hela landet.

Förutom att de också anordnar läger runt om i Sverige så fixar de massor av aktiviteter och utflykt såsom spel- och pizzakvällar, dagsutflykter, bio och bowling.

Till toppen av sidan